maanantai 24. elokuuta 2009

Eestin matka - BALTV-näyttely

Matkaan lähdettiin perjantai aamulla 21.8. koirista mukaan tuli Suni, Saga ja Sande & paljon tarvittavaa rompetta. Oltiin Marjan kanssa sovittu että tavataan ABC:llä josta noustiin King Tours´n bussiin. Sieltä suuntasimme muutaman pysäkin kautta Helsingin satamaan, josta Tallink SuperStar laivalla Tallinnaan http://www.tallinksilja.com/fi/ships/superstar/.

Laivalla kävimme Á la Cartessa syömässä, siisti, tilava ja ihanan viileä paikka, jossa herkuttelin Grillattua ruijanpallasta ja lohta, parsaa, katkarapu-hollandesekastikkeella ja valkosipuliperunoilla tietystikkin hyvän valkoviinin kera :o) Ruokailun jälkeen kävästiin tsekkaamassa myyntipisteitä ja vielä ennen satamaan saapumista otettiin jäätelöt. Koirat oli laivamatkan bussissa nille varatuissa häkeissä, jossa niillä näytti olleen ihan hyvä olla. Toki bussi oli aika lämmin kun sinne saavuttiin, mutta kun vesi kupit oli laivaan mennessä täytetty, niin nekin vielä olivat puolillaan. Satamsta ajettiin hotelille, joka oli tosi hieno ja tilava Susi hotelli.

http://www.susi.ee/ huoneemme oli tällainen: http://www.susi.ee/upload/toad/twin.jpg (erona vain meillä oli vihreä alaverhoilu seinissä), todella tilava ja ilmastoinnilla varustettu :)
Saavuttuamme hotellille oli aika käyttää koirat taas ulkona. Saga oli Marjalla ja Sande minulla kun jotain aivan yllättävää tapahtui, hottelin ovista juoksi kolme gordoninsetteriä ulos ja juoksivat kohti Sagaa & Marjaa. Pyysin äkkiä Marjaa ottamaan Saga varuiksi syliin kun ei tiedä minkälaisia vieraat koirat olivat. Onneksi vain vähän haistelivat ja jatkoivat nurmikkoalueelle pissille. Itselläni oli Sande myös sylissä varmuiksi ettei tule mitään traumoja pikkupojalle.
Onneksi irtokoirat vain pissivät ja lähtivät sopivasti takaisin hotellia kohti, no eikös 2 vetänyt ohitse ja olivat menossa kohti liikennevaloja, joten vislasin niiden perään ja kuinka ollakkaan ne käänytivät ja menivät sitten kiltisti hotelliin sisälle. Hetken päästä uros seurasi narttuja ja pujahti myös sisälle, huh. Tuon jälkeen hotellin ovet laitettiin kiinni niin etteivät avaudu kävellessä sitä kohde. No ulkoilutuksen ja itseni rauhoittelun jälkeen oli aika mennä sisään ja laittaa kamat järjestykeen huoneessa. Syötin koirat ja sitten kävin suihkussa (aah ihanaa).
Kuikas ollakkaan Marja oli ostanut laivalta valkoviinipuollon, joten siinähän se ilta meni kviasti. Itse en ollut hoksannut osataa kuin suklaalevyn, mutta hyvin siitä oli kyytipojaksi, nami :)

Aamulla herättiin ajoissa, käytin koirat ulkona ja pakattiin taas kaikki ja kuljetettiin kamat bussiin. Sitten kävästiin aamiaisella ja kohta oltiinkin bussissa menossa kohti näyttelyä.
Bussi pääsi kivasti siihen porteille, joten kävin näyttämässä koirien paprut ja sitten viime vuotisesta käynnistä viisastuneena tiesin että alakautta pääsee rullaamaan trailerilla häkit mukavasti näyttelykehä alueelle. Oikea kehä löytyi ja leiri pystytettiin siihen tuntumaan nurtsille. Odotella saatiin aika kauan, mutta kyllähän se meidänkin vuoro koitti. Sande esiintyi tosi hienosti ja luettua arvostelun sekin oli ihan hyvä, mutta valitettavasi tuomari antoi vain EH:n. Sitten oli Sagan vuoro, no sen esiintymistä ei voi mitenkään kehua - kuin villivarsa se kehässä pomppi, taisi kuitenkin tehdä tuomariin vaikutuksen kun ERI´n antoi, jotta irtosikin sitten BALTJV-09 titteli :) Suni oli vuorossa meidän koirista viimeisenä ja hienosti tyttö taas esiinty voitti nartut ja sai kuin saikin viimeisen tarvittavan ulkomaan cacibin ja sillä oli taattu kansainvälinen muotovalion arvo, C.I.B. jonka nyt voi anoa. Toki samalla Suni sain myös Eestin sertin, joten siitä tuli myös EE MVA ja parhaana narttuna tuli myös BALTV-09 titteli.

Nyt oli hetki aikaa rauhottua ja sitten lähdettiin ostoskierrokselle ja hakemaan ruokaa/juomaa ja palkinnot. Mikäs siinä mukavempaa istuskella nurtisilla ja napostella lämpimiä paistinperunoita ja juoda kylmää siideriä :)

Kohta olikin jo aika kasata taas tavarat ja suunnistaa kohti bussia, jossa odoteltiin kaikkien saapuvan paikalla, jotta voitiin mennä takaisin hotelllille.

Ehdin muutaman kuvan napata bussista kaupungilta, tässä ? rakennus (Stockmannia vastapäätä).

Hotellilla vaihdettuub bussia, joten taas oli tiedossa "punttijumppaa". Jokunen tunti myöhemmin lähdettiin kohti satamaa ja Tallink Star laivalle http://www.tallinksilja.com/fi/ships/star/ , jossa kävimme taas Á la Cartessa syömässä. Tällä kertaa valitsin alku- ja jälkiruuan: Lohitartar, tilli-jugurttikastikkeella, tuorekurkkusalaatilla & Suklaakakkua mansikka-shotilla, nami valkoviinin kera :) Marja otti ja juhlisti tilaisuutta vielä tarjoamalla kuoharit, Kiitos :)

x

Melkein jo kotona - aurinko nousemassa :)

Tarina jatkuu myöhemmin ...